XXII. Závěr sezóny
_______________________________________________________________

Na ZÁVĚRU SEZÓNY, pořádaném klubem S.K.AM. Olomouc již po dvaadvacáté, se v sobotu 2. října sjelo na 50 posádek (samozřejmě díky nádhernému počasí).
I přes to, že se předběžně přihlásilo jen 22 vozidel, pořadatelské dvojici, respektive trojici : Procházka, Kohlíček , Krejcha, se podařilo zvládnout i toto dvojnásobné množství vozidel, která byla letos opravdu rozmanitá.
Od nejmladšího Lotusu, přes Vartburga, Jaguára, Octavie, až po nejstaršího Waltera a Chevroleta. I motocyklů bylo letos dost včetně dominujících péráků.

Trať nebyla tentokrát dlouhá a tak hned po kilometru dopolední jízdy byla nachystána první prohlídka. Tentokrát nedávno otevřeného leteckého muzea v Olomouci Neředíně.
Po prohlídce leteckého muzea se v koloně jelo téměř do centra Olomouce na kryté parkoviště v devítipodlažním parkovacím domě, který vozidla při výjezdu do posledního patra úžasně zakouřila.
Po obědě následovala avizovaná "řidičská atrakce". Byla jí projížďka na motokárové dráze, pro kterou se rozhodlo 20 řidičů a dokonce 5 řidiček. Vítězství si mezi muži vydobyl Pavel Beran mladší a mezi ženami zvítězila paní Čekanová, která tak k manželovu druhému místu přidala zlatý rodinný pohár.
Druhou muzejní prohlídkou byla pevnost Fort XVII v nedalekém Křelově. Někteří účastníci se po společné fotografii už vydali k domovům a ani si neužili nádherného zbytku asi 50 km trati v překvapivě hornatém hanáckém terénu.
Výjezd do cíle na Pohořanech ale stál za to, neboť byl po svařeném vínu podáván také výtečný guláš.
Nechybělo vyhlášení vítězů. V kategorii nejelegantnější motocykl byl vyhlášen po zásluze Květoš Cupák za perfektně zvládnutou renovaci francouzského policejního motocyklu Peugeot r.v. 1937. Mezi automobily se nejvíce líbil
Walter WIZ z roku 1921, obsazený dobově oblečenou rodinou posádkou pana Jiřího Valnohy.
Nejstarší vůz byl i letos Chevrolet z roku 1916 Radka Procházky, prezidenta našeho klubu. Na "After-Party" také nezůstali všichni kdo na Pohořany nakonec vyjeli, ale to opět byla jejich chyba, že nevydrželi...


fotografie jsou od Jiřího Kohlíčka, Jiřího Hedy a Karla Manka


_______________________________________________________________